ایجلد اعتماد به نفس ه زبان ادمیزاد
معرفی کتاب: ایجاد اعتماد به نفس به زبان آدمیزاد
ایجلد اعتماد به نفس ه زبان ادمیزاد

معرفی کتاب: ایجاد اعتماد به نفس به زبان آدمیزاد

خلاصه کتاب “ایجاد اعتمادبه نفس به زبان آدمیزاد” نویسندگان: کیت برتون- برینلی پلتز

ایجاد اعتمادبه نفس به زبان آدمیزاد: اعتماد به نفس را مثل زیبایی یا کیفیت به راحتی نمی شود، تعریفش کرد. اعتماد به نفس یکی از مفاهیم خاص زندگی و یک حس روزمره است. چیزی که تقریباً همیشه دارید به جز در موقعیت های مهمی که انگار اصلاً آن را نداریم .

با مطالعه این کتاب می توانید برای مسائل روزمره ای مثل موارد زیر راه حل هایی سریع و کاربردی بیابید.

  • – آمادگی برای مصاحبه شغلی مهم یا مراسم معارفه
  • – درخواست ازدواج از بانوی رویاهایتان
  • – برداشتن گوشی و انجام مأموریت دشوار تلفن زدن به یک مشتری جدید و مهم- تماس با بدهکاران و دریافت مطالباتتان
  • – خرید درست و مطمئن انجام دادن
  • – جمع و جور کردن سریع خودتان بعد از یک شکست بزرگ

موارد فوق، تنها بخشی از مسائلی است که می توانید با مطالعه این کتاب، حل نمایید.

تعریف اعتمادبه نفس:

اعتمادبه نفس یعنی اتکاء به خود. یعنی اطمینان داشته باشید که می توانید کاری را در حد استاندارد خاصی انجام دهید. مثلاً زمانی که با خودرو خود از منزل خارج می شوید و به محل کار خود می روید، برای دیگران مزاحمت ایجاد نمی کنید، قوانین راهنمایی رانندگی را رعایت می کنید و بطور صحیح و سالم رانندگی می نمایید، شما دارای اعتمادبه نفس در رانندگی هستید.

اما تعریفی از اعتماد به نفس که در زندگی بیشتر به دردتان می خورد :

اعتماد به نفس در اصل به توانایی شما در انجام اقدام بجا و مؤثر در هر شرایطی گفته می شود، بدون توجه به اینکه این شرایط چقدر به نظر شما یا دیگران سخت باشد. اعتمادبه نفس در عمل یعنی بتوانید از حس لحظه ای حالتان به نتیجه مورد نظرتان برسید.
اعتمادبه نفس این احساس را در شما ایجاد می کند که بلاخره همه چیز درست می شود.
این احساس بر اثر تمرین زیاد و آشنایی با کاری که انجام می دهید در درون شما به وجود می آید .
میزان اعتمادبه نفس شما در زمان ها و مکان های مختلف فرق می کند.

وقتی با اعتمادبه نفس عمل می کنید از این ویژگی ها برخوردارید:

ایجاد اعتمادبه نفس به زبان آدمیزاد: جهت گیری و شناخت ارزش ها، انگیزه، ثبات عاطفی، ذهنیت مثبت، خودآگاهی، انعطاف در رفتار، اشتیاق برای پیشرفت، سلامتی و انرژی، تمایل به ریسک کردن، احساس هدفمندی

یکی از خصوصیات افرادی که اعتمادبه نفس بالایی دارند این است که برای خودشان ارزش قائلند، آنها دید مثبتی نسبت به خودشان دارند.
یعنی می دانند چطور خودشان را دوست داشته باشند و نقاط قوتشان را می شناسند.

برای بالا بردن اعتمادبه نفس باید از دنبال کردن نقاط قوتتان شروع کنید، اگر در زمینه ی موسیقی مهارت دارید لازم نیست خودتان را سرزنش کنید که چرا نمی توانید فوتبال بازی کنید. به خودتان آفرین بگویید و احترام بگذارید. بعد ببینید که چطور اطرافیان هم به شما احترام می گذارند.

برای بالا بردن اعتماد به نفس بر روی استعدادها و مهارت های خود تکیه کنید:

از دیگران بازخورد بگیرید وبا تمرین تجسم ذهنی زندگی آرمانی، اعتمادبه نفس خو را به اوج برسانید. همچنین هر قدر بیشتر با آنچه در زندگی برایتان مهم است در ارتباط باشید اعتمادبه نفستان بیشتر می شود. با افزایش مهارت و توانمندی، اعتمادبه نفستان بیشتر می شود. کاری که پنج سال پیش برایتان سخت بود امروز مثل آب خوردن شده است .

بیشتر آدم ها وقتی ترفیع می گیرند احساس گناه می کنند اگر شما هم  گرفتار چنین احساسی شده اید یادتان باشد حتماً مافوقتان مطمئن بوده از پس آن بر می آیید نباید انتظار داشته باشید از همان روز اول همه چیز را بدانید.

با این فرض شروع کنید که قرار است موفق شوید و دوربرتان را با آدم هایی پر کنید که به  شما افتخار می کنند و به رشدتان کمک می کنند.

به قول گاندی : تغییری را که می خواهید در جهان ایجاد شود در خودتان ایجاد کنید.

به خودتان تعهد دهید که اعتمادبه نفستان را به شیوه‌ای مناسب بالا ببرید و به عنوان یک انسان خاص و منحصر به فرد افتخار کنیم تا به بهترین کسی تبدیل شویم که می توانیم .

افراد با اعتمادبه نفس پول بیشتری در می آوردند، بیشتر خوش می گذرانند از آزادی بیشتری برخوردارند و از تجربه های تازه لذت می برند. آنها تلاش می کنند، کشف می کنند و شوق زندگی دارند. آنها کارهایی را می توانند بکنند که اطرافیان از آنها پا پس می کشند.

فهرست

لطفا صبر کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی