نقشه کشیدن برای دوره جدیدی از زندگی تان در برنامه توسعه فردی تان

نقشه کشیدن برای دوره جدیدی از زندگی تان در برنامه توسعه فردی تان

 زمانی که هیچ چیز طبق برنامه های قبل پیش نمی رود !

 

       وقتی تمام برنامه های زندگیتان مثل ظرفی می شکند و تکه تکه می شود ؛ انگار زندگی شبیه یک تخته سنگی می شود که لبه پرتگاهی است و میل به سقوط دارد!
Dave Hollis کوچ کسب و کار و نویسنده نیویورک تایمز به خوبی می داند که چه زمانی از مرحله کنترل شرایط به مرحله سقوط آزاد می رسید!
در سال 2018 ، او از سِمَت خود در دیزنی به عنوان مسئول پخش و توزیع استعفا داد. او با همسر خود Rachel Hollis  که او هم از نویسندگان نیویورک تایمز و سخنران بود تصمیم به شروع کسب و کاری گرفت. اما در سال 2020 از همسر خود طلاق گرفت.
       Dave Hollis می گوید : ” آزادی، تنها چیزی است که به من اجازه می دهد هر هدف و چشم اندازی را در قالب خودش بریزم  من دوباره می توانم با دلیل و چرایی وجود خودم در دنیا ارتباط برقرار کنم و به دنبال اهدافم بروم. این عنوان کتاب اوست : شجاع باش و بساز : با ترس هایت روبرو شو تا زندگی شایسته خودت را بسازی!

نقشه ای بریزید که شما را به سمت هدفتان پیش ببرد

       شما تنها کسی هستید که ژن، تجربه و استعداد منحصر به فرد خودش را دارد. به شما ترکیب بی نظیری از ویژگی ها برای یک هدف مشخص داده شده است. آن زمانی که هدفتان را شناختید به سمت هدفتان در مسیر توسعه فردی حرکت کنید و زمان زیادی از زندگی را به آن اختصاص دهید.
نقشه تان مثل چراغ خانه یا فانوس دریایی باشد. نقشه ای با ابزارهای مختلف که شما را به سمت هدفتان سوق دهد. در این مسیر ممکن است همکاران ، جامعه ، والدین یا هر مانع دیگری جلوی راه شما باشد و شما را کنار بزند. اگر به سمت هدفتان پیش می روید اما احساس ناتمام بودن و ناکامل بودن نسبت به خود دارید و به هدفتان به نگاه یک هدف واقعی نگاه نمی کنید شاید باید دست نگه دارید ؛ شاید این هدف برای دیگری باشد.

راحتی و آسایش مطلوب است اما این چالش است که باعث رشد می شود

         با فانوس دریایی و استعاره نقشه برای رسیدن به هدف هایتان تنها بمانید ، گزینه های راحت خود مثل شغل ثابت ، رابطه ، شهر، محل زندگی خود  را به عنوان یک بندر زیبا تصور کنید. کشتی ها از شدیدترین طوفان ها و مرگبارترین امواج در بندر در امان هستند. اما کشتی ها برای ترک بندر ساخته شده اند. این تنها راهی است که می توانید مقاصد جدید را کشف کنید. بودن در نقطه امن می تواند سال ها طول بکشد اما به شما کمک نمی کند تنها راه این است که از نقطه امن خود خارج شوید.

تصمیم بعدی تان را بگیرید

          Dave می گوید : قبل از اینکه طلاق بگیرم نقشه راه 5 سال آینده من کاملا مشخص شده بود اما … به مقطعی از زندگی رسیدم که حتی نمیدونستم صبح فردارو می بینم یا نه! او می گوید : فرآیند دوباره ساختن در مسیر رشد و توسعه فردی باید به آرامی انجام شود و می تواند در 5 دسته اصلی قرار بگیرد و شما براساس آن ، اولویت های خود را مشخص کنید :
1 فیزیکی 2 روحی معنوی      3 ذهنی        4 احساسی عاطفی 5 ارتباطی
برای هر کدام از آنها ، 2 یا 3 هدف در نظر بگیرید و برای هر هدف ، بازه زمانی مشخص. مثلا بعضی اهداف 90 روزه هستند و بعضی دیگر چند روزه و کوتاه. به جای فکر کردن به 5 سال آینده ، نگاه کوتاه مدت داشته باشید تا بهترین تصمیم را در رسیدن به توسعه فردی خود در چند روز آتی بگیرید ؛ تصمیمی به موقع و در زمان حال! نقشه مسیر رشد و توسعه فردی شما می تواند با یک شکل و خط شروع شود و در مدت کوتاهی می بینید که به چه زیبایی نقشه کشیده شده است.

برای احساسات خود اسمی بگذارید !

نام گذاشتن روی احساسات و عواطفتان ، فضایی بین شما و آن احساس ایجاد می کند. هویت شما ، آن احساس نیست! شما فقط مشاهده گر آن احساس هستید. این فاصله باعث می شود گفتگو و تعاملی بین شما و احساستتان شکل بگیرد. پس راحت تر می توانید آن را ارزیابی کنید که چرا این احساس به وجود آمده است و چگونه باید با آن رفتار کرد؟
مثلا Dave روی احساس اضطراب و نگرانی خود اسم Clark گذاشت.  Clark با صدای woo-woo می آید من او را ثانیه ای به حال خودش رها می کنم! Dave می گوید انجام این کار کل زندگی من را عوض کرد.
فهرست

لطفا صبر کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی