درونگرایی و ویژگی های این افراد
افراد درونگرا چه کسانی هستند و چه ویژگی هایی دارند
درونگرایی و ویژگی های این افراد

افراد درونگرا چه کسانی هستند و چه ویژگی هایی دارند

افراد درونگرا چه کسانی هستند؟

ویژگی های افراد درونگرا چیست؟

آیا درونگرایی عیب محسوب می شود؟

 

انسان ها از بعد شخصیتی و با توجه به نحوه ارتباطشان با دیگران به دو دسته درونگرا و برونگرا تقسیم می شوند، البته که در هر گروه برخی ویژگی های گروه دیگر نیز یافت می شود اما در نهایت انسان ها به یکی از این گروه ها تمایل بیشتری دارند. در این مقاله سعی بر این داریم که ویژگی های افراد درونگرا را بررسی کنیم.

افراد درونگرا حدود یک سوم از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند، از جمله افراد مشهور عضو این گروه می توان به بیل گیتس و اپرا وینفری اشاره کرد.

افراد درونگرا انرژی خود را از درون خود دریافت می کنند اما افراد برونگرا این انرژی را از محیط بیرون خود دریافت می کنند.

افراد درونگرا اغلب گوش دادن را به صحبت کردن ترجیح می دهند، آنها خلاقیت های مخصوص به خود را دارند اما علاقه ی زیادی به دیده شدن و مطرح شدن ندارند.

افراد درونگرا، اول فکر می کنند و بعد نسبت به مسائل پیرامون خودشان واکنش نشان می دهند.

انسانهایی که از بیرون به افراد درونگرا نگاه می کنند، این تصور را دارند که آنها تنها هستند، در حالی که درونگرا ها برای این که انرژی لازم برای انجام فعالیت های روزانه خود را کسب کنند به این تنهایی نیاز دارند و این موضوع به هیچ عنوان نقص محسوب نمی شود.

 دنیا به گونه ای طراحی شده است که بیشتر از افراد برونگرا تقدیر می شود، دایره ی دوستی های افراد درون گرا اغلب کوچک است اما با همان تعداد دوستان خود رابطه صمیمی دارند.

افراد درونگرا هم مانند بقیه انسان ها از وقت گذرانی و معاشرت با دیگران لذت می برند اما این کار انرژی زیادی از آنها صرف می کند و برای جبران این انرژی لازم است زمانی را به تنهایی با خود سپری کنند، آنها اغلب این زمان را با مطالعه کتاب، گوش دادن به موسیقی مورد علاقه شان یا انجام فعالیت های هنری و مورد علاقه خودشان سپری می کنند.

افراد درونگرا از گذراندن وقت با خودشان بسیار لذت می برند با این روش می توانند افکار و  ایده های خود را مجدد بررسی کنند و دوباره با خودشان و دنیای اطرافشان ارتباط بگیرند.

آنها برای ارتباط با دنیای شلوغ بیرون خود، استراتژی های مخصوص به خود را دارند، به طور مثال گوش دادن به موسیقی برای رسیدن به آرامش.

افراد درونگرا نظم و خلقت و آفرینش دنیا را تحسین می کنند اما در خانه ماندن احساس امنیت و آرامش بیشتری در آنها ایجاد می کند.

افراد درونگرا ویژگی های منحصر به فرد مخصوص خودشان را دارند و طبق گفته گاندی اگر به آن ها بها داده شود، می توانند دنیا را متحول کنند.

افراد درونگرا بیشتر تمرکز بر احساسات درونی خود دارند و در دنیای درون خود زندگی می کنند.

درونگرایی به معنای خجالتی بودن یا اضطراب در ارتباط با دیگران نیست ، بسیاری از  سخنران های مشهور دنیا از جمله گاندی جز این گروه محسوب می شوند.

در ادامه به برخی خصوصیات افراد درونگرا اشاره خواهیم کرد:

1-از تنهایی خودشان لذت می برند.

2-از دید دیگران آرام و کم حرف هستند.

3-خود آگاهی و درک خود برای آنها بسیار مهم است.

4-کار فردی را نسبت به کار گروهی ترجیح می دهند اما این موضوع به این معنی نیست که آنها در کار گروهی ضعیف هستند.

5-احساس سردرگمی با قرار گرفتن در محیط های شلوغ

6-احساس تشویش از قرار گرفتن در محیط های جدید

7-افراد درونگرا اغلب دوست و مشاور خوبی برای اطرافیان خود هستند.

8-آنها در انتخاب دوستان خود کمی وسواسی هستند و البته بعد از گذراندن مقداری زمان یخ آنها آب خواهد شد.

در پایان باید اضافه کنم که درونگرایی به هیچ عنوان عیب محسوب نمی شود و یا افراد برونگرا هیچ برتری نسبت به درونگرایان ندارند، فقط کافی است برای شناخت خودتان وقت و زمان صرف کنید و طبق آگاهی که به دست آورده اید رفتار کنید به خودتان احترام بگذارید و سعی کنید هر روزتان را بهترو مفید تر از روز قبل سپری کنید.

فهرست

لطفا صبر کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی