در باب اهمیت صبر در مسیر توسعه فردی

در باب اهمیت صبر در مسیر توسعه فردی

درست در زمانی که در اوج عصر تکنولوژی هستیم ، هرکس می خواهد سریع تر ، آسان تر و با راحتی بیشتر کارهایش را انجام دهد.

امروزه ، وقتی احساس گرسنگی می کنیم ، لازم نیست در فرآیند پیچیده آماده کردن مواد غذایی در قابلمه و ظرف شستن بعد از آن قرار بگیریم. با زدن چند دکمه روی تلفن همراهتان در کمتر از یک ساعت غذای دلخواهتان آماده می شود.

اگر دلتان برای کسی تنگ شده است و می خواهید او را ببینید لازم نیست صبر کنیم برنامه هایتان با او جور شود تا به یک سفر بروید ، skype و facetime  را داریم!

با تکنولوژی پیشرفته ، از وجود این احساس خشنودی آنی ، لذت می برید و کم کم به یکی از حقوق اولیه شما تبدیل می شود. اما متاسفانه درست در اوج همین خشنودی ، آرام آرام یادمان می رود صبر به چه معناست!

صبر یکی از مهارت های مهم در توسعه فردی است که همه ما باید آن را داشته باشیم. بنجامین فرانکلین می گوید : کسی که صبور است ، هر آنچه می خواهد به دست می آورد. صبر یکی از عوامل غیر قابل انکار در رسیدن به موفقیت است.

صبر به ما در رسیدن به اهدافمان در مسیر توسعه فردی کمک می کند

مسیر رسیدن به موفقیت یک مسیر طولانی است. چیزی نیست که یک شبه به دست بیاید . با اینکه مسیری آرام است اما به شما قول می دهیم اگر در مسیر رشد قرار بگیرید و میزانی از صبر و استقامت هم داشته باشید به گنج موفقیت می رسید.

چیزی که بیشتر افراد آن را درک نمی کنند این است که درست در لحظه ای که به موفقیت نزدیک هستند ، عقب می کشند و به مسیر شک می کنند و می ترسند و آن زمانی است که شکست می خورند. کسانی که به دنبال نتایج فوری هستند تا موفق شوند هیچ وقت از طعم شیرین موفقیت در مسیر توسعه فردی خود لذت نمی برند.

صبر به ما زمان می دهد تا تفکر استراتژیک در مسیر توسعه فردی داشته باشیم

وقتی صبر را تمرین می کنیم ، هر آنچه را که در اختیار و کنترل ما هست یا نیست رها می کنیم پیش از آنکه به آن واکنشی نشان دهیم. وقتی همه کارها روال طبیعی خودش را طی کند و در جای درست قرار گیرد ، نگاه شفاف تر و استراتژیک تر و جامع تری خواهیم داشت. این کار به ما زمان کافی می دهد تا شرایط را ارزیابی کنیم ، به اقدامات و راه حل های احتمالی بعدی فکر کنیم و بهترین تصمیم ها را بر اساس نظر و سلیقه خودمان بگیریم.

صبر ، بهترین بخش وجودی ما را در مسیر رسیدن به توسعه فردی نمایش می دهد

می دانستید مایکل جردن بیش از 9000 شوت را از دست داد و به گل تبدیل نکرد؟ در 300 بازی هم باخت؟

اگر صبر نداشت ، هیچ وقت به یکی از بهترین بسکتبالیست های دنیا تبدیل نمی شد.

شکست ، مثل سوخت ماشین ما در رسیدن به اهدافمان است و صبر از تسلیم شدن ما جلوگیری می کند. اگر صبر را در خود تقویت کنیم از اشتباهاتمان یاد می گیریم و در آنچه که هستیم ، بهتر و بهتر می شویم و در نهایت به بهترین خودمان می رسیم.

صبر ما را به رهبران بهتری تبدیل می کند

رهبران ، نیاز به ارتباط بیشتر با افراد دارند تا به آنها کمک کنند مهارت هایشان رشد کند و به بهترین خودشان برسند.

بعضی از افرادی که با آنها کار می کنیم به آسانی مطالب را می آموزند در حالی که برخی دیگر نیاز به زمان بیشتری دارند تا دانش و مهارت هایشان را به کار بگیرند و در طول مسیر اشتباهات بیشتری می کنند.

اگر می خواهیم رهبر خوبی باشیم باید با گروه دوم با صبر بیشتری برخورد کنیم. باید برای آنها صبر کنیم تا آرام آرام شکوفا شوند.

برخی از ما ، ذاتا صبور هستیم و برخی دیگر از ما نه. مهم این است که خود را بشناسیم و اگر میزان بی صبری ما بیشتر شد حواسمان باشد مانع از آن شویم. در مسیر توسعه فردی باید تلاش آگاهانه داشته باشیم تا صبور باشیم. یادمان باشد هر آنچه که خوب است احتیاج به زمان دارد تا در ما شکل بگیرد!

فهرست

لطفا صبر کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی