درونگرا برونگرا
ویژگی شخصیتی افراد برونگرا چیست؟
درونگرا برونگرا

ویژگی شخصیتی افراد برونگرا چیست؟

همه ی انسان ها برای ارتباط بهتر با محیط پیرامون و البته زندگی موفق متناسب با خواسته هایشان ، لازم است که نسبت به نوع شخصیت خود شناخت کافی داشته باشند.

از طرفی شناخت روحیه و ویژگی های شخصیتی انسانها نیز برای هر سازمان حائز اهمیت است، چرا که این شناخت باعث می شود کارآیی سیستم بالاتر برود و همچنین در نگه داری و حفظ نیروها هم می تواند مثمر ثمر واقع شود، زیرا انسان ها از نظر استعداد، توانایی و علایق با یکدیگر متفاوت هستند و برای کنار هم قرار گرفتن این تفاوت ها و رسیدن به نتایج مطلوب لازم است شناخت کافی نسبت به آنها ایجاد شود.

در مقاله قبلی سعی کردیم به ویژگی ها و خصوصیات افراد درونگرا بپردازیم و در این مقاله نیز خصوصیات افراد برونگرا را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

به صورت کلی افراد برونگرا از کارهای گروهی و تیمی استقبال بیشتری می کنند.

افراد برونگرا انرژی خود را از بودن در جمع و معاشرت با انسان ها کسب می کنند.

افراد برونگرا اغلب دارای اعتماد به نفس بالایی هستند و علاقه دارند برای انجام کارهای گروهی پیش قدم شوند.

افراد برونگرا به راحتی با انسانها ارتباط برقرار می کنند و صحبت می کنند.

افراد برونگرا اغلب به واسطه روحیه ای که دارند به دیگران انرژی کافی برای انجام فعالیت ها را منتقل می کنند.

تمرکز افراد برونگرا اغلب بر محیط پیرامون و بیرونی است.

افراد برونگرا اغلب علاقه زیادی به انجام کارهای هیجان انگیز دارند و از آن انرژی می گیرند.

افراد برونگرا اغلب بعد از انجام فعالیت های خود به آنها فکر می کنند حال آن که درونگراها بیشتر اهل برنامه ریزی و فکر قبل از عمل هستند.

تحقیقات جالبی که از این دو شخصیت انجام شده نشان می دهد مغز افراد برونگرا نسبت به عکس و تصویر انسان ها واکنش بیشتری نشان می دهد تا تصویری از طبیعت و این ناشی از احساس نیاز آنها در تعامل با انسان های دیگر است، حال آن که مغز افراد درونگرا نسبت به هر دو تصویر واکنش یکسانی نشان می دهد.

افراد درونگرا برای داشتن حال خوب نیاز شدیدی به تعامل با سایر انسانها ندارند و انرژی خود را از محیط درون خود تامین می کنند و البته این به این معنا نیست که آنها از معاشرت و تعامل با دیگران واهمه دارند .

افراد برونگرا غالبا اهل تصمیمات آنی هستند و در لحظه تصمیم می گیرند و به اجرا می پردازند.

افراد برونگرا نسبت به درونگراها با انسانها خیلی زود ارتباط می گیرند و در واقع به عنوان نقل مجالس و محافل شناسایی می شوند.

افراد برونگرا از مرکز توجه بودن لذت می برند، انها اغلب افرادی گشاده رو هستند و با دیگران ارتباط صمیمی و گرمی دارند.

افراد برونگرا توانایی کنترل استرس و اضطراب خود را دارند و به راحتی با شرایط کنار می آیند.

افراد برونگرا احساسات خود را به راحتی نشان می دهند حال آن که درونگراها احساساتشان را در درون خود نگه می دارند.

افراد برونگرا اغلب علاقه زیادی به سکوت و تنهایی ندارند، آنها درباره مشکلتشان با دیگران صحبت می کنند و از آنها کمک می گیرند.

افراد برونگرا قدرت ریسک و خطرپذیری بالایی دارند، آنها انعطاف پذیری بالایی دارند و می توانند به راحتی خودشان را با هر شرایطی وفق دهند.

از جمله مهم ترین تفاوت های افراد درونگرا و برونگرا به شرح زیر است:

1-افراد درونگرا انرژی خود را از درون و خلوت و تنهایی به دست می آورند اما برونگراها این انرژی را از معاشرت با دیگران و بودن در محیط های دوستانه و شلوغ به دست می آورند.

2-افراد برونگرا در لحظه تصمیم به اجرا می گیرند و بعد از آن به فعالیت خود فکر می کنند حال آن که درونگراها اول فکر می کنند و تجزیه و تحلیل می کنند بعد از آن اجرا می کنند، افراد درونگرا درک عمیقی از مسائل دارند و قضایا را از دید خودشان تحلیل می کنند.

3-افراد برونگرا تمایل زیادی به صحبت کردن دارند و خوش سخن هستند اما درونگراها بیشتر شنونده خوبی هستند.

 

در ادامه باید گفت که هیچ کدام از انواع شخصیتی انسان بر دیگری برتری ندارد و هر کدام محاسن مخصوص به خود را دارند.

همه ی انسانها شخصیت و استعداد و توانایی های منحصر به فرد خودشان را دارند فقط کافی است آنها را شناسایی کنند و به کار گیرند تا بتوانند در زندگی به هر آنچه که می خواهند برسند.

فهرست

لطفا صبر کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی