راهکارهای مطالعه موثرتر
چگونه مطالعه موثرتری در دی ماه داشته باشیم؟
راهکارهای مطالعه موثرتر

چگونه مطالعه موثرتری در دی ماه داشته باشیم؟

دانش آموز باشید یا دانشجو یا حتی اگر در جست و جوی دانش یا مهارتی که باشید؛ برای آنکه ارزیابی واقع بینانه و شفافی از خود داشته باشید؛ آزمون و امتحان مهم ترین محک اطلاعات شماست. یکی از عوامل مهم موفقیت در هر آزمون و امتحانی، آمادگی و تلاش در کنار آرامش و دوری از استرس منفی است.

دی ماه برای دانش آموزان و دانشجویان، فرصتی طلایی برای جمع بندی و تسلط بر دروسی است که از ابتدای سال تحصیلی آموخته اند.

تیم مسیر موفقیت برای شما که می خواهید بهترینِ خود باشید، پیشنهادهایی دارد:

  1. با کیفیت بخوابید! صبح زود بیدار شدن و شب زود خوابیدن را به عادت خود تبدیل کنید. از ساعت 3 به بعد قهوه ننوشید چون باعث می شود الگوی خواب شما مختل شود.
  2. حواستان را جمع کنید! برای هر آزمون، اطلاعات کامل و جامعی از مباحث و بارم و نمونه سوال ها به دست آورید. هرچه نسبت به محتوای آزمون آگاه تر باشید، استرس کمتری خواهید داشت.
  3. با یک دست دو هندونه برندارید! برنامه ریزی صحیح یعنی اولویت بندی هوشمندانه کارها. با توجه به نقاط ضعف و قوتتان برای هر درس اولویت بندی انجام دهید.
  4. وسواسی نشوید! تکرار چندباره مطالب و خواندن 2 صفحه در 3 ساعت یعنی مطالعه وسواس گونه. متمرکز باشید اما از بقیه مطالب غافل نشوید. بهترین شیوه برای افزایش تمرکز و به خاطر نگاه داشتن مطالب تکرارهای کوتاه و چندباره است. با سرعت بخوانید تا به دوره کردن برسید!
  5. بیش از 2 ساعت مداوم نخوانید! به ذهنتان اجازه استراحت بدهید تا با بهره وری بیشتری تا پایان ادامه دهید.
  6. شبکه های اجتماعی ممنوع! به دیدِ یک چالش نگاه کنید. اگر یک ماه سراغ اینستاگرام نروید چه می شود؟ آیا زمان از دست رفته و ذهن آرام تری نخواهید داشت؟ باهم تمرین کنیم.
فهرست

لطفا صبر کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی